tisdag 18 maj 2010

Fint och nästan gratis

Varje hem blir lite trevligare med djur och alla människor blir lite gladare av ett trevligt hem. Så är det ju. Att alla människor inte har råd eller tid med ett djur är ett stort problem som jag ser det. Det är fruktansvärt sorgligt till och med!
MEN till det har jag en lösning, som nästan är helt gratis.
Det enda som behövs är tidningar, tapetklister, lite akrylfärg och givetvis kärlek och omsorg. sedan har du ett eget papier-maché djur! Jag valde att göra en flamingo för jag tycker att de är så himla tjusiga djur, när jag tänker på flamingos tänker jag på en graciösare version av mig själv.


Sedan placerar man ut djuret på valfri plats i hemmet! Urgullig inredningsdetalj va?

TIPS! Om du inte har en tidningsprenumeration så häng vid ytterdörren när tidningsbudet kommer (brukar vara runt 3-4) och låtsas som att du bara råkade vara på väg ut. Var jättetrevlig och fråga om hon/han har en tidning till övers. Fortsätt så här ett par mornar tills du har några tidningar (beroende på hur stort djur du vill tillverka)

Kärlek
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar